reklama

Pohotovosť

Môj minulý piatok sa niesol v znamení pohotovosti. Deň predtým som totiž pracovne riešila motokáry v Ivanke a po tom, čo všetci hostia odišli sme si šli (asi o jednej v noci) zajazdiť. Čo čert nechcel, stala sa menšia kolízia a mňa vystrelilo zo sedadla. Zastavil ma až volant a spôsobil mi značné bolesti v brušnej dutine. Okrem toho zakrvácanú ruku, ale to sa dalo prežiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

A tak sme sa na druhý deň pobrali na pohotovosť. Vošli sme tam zhruba o 15:40, nemocnica Ružinov. Záchody hrozne špinavé, nehygienické a smradľavé. No nič, veď o chvíľu pôjdeme domov...

Sedia tam okrem nás asi 6 ľudia. Jeden pán s rozrezaným, krvácajúcim prstom...Dve tety potrebovali očné vyšetrenie, jedna mladá tehotná, ďalšia s manželom, ktorý bol v strese, aby si ho tam nenechali, iná s gynekologickým problémom, celý čas odpadávala a vyzerala dosť zle a dvaja čo čakali na seniorských rodinných príbuzných, ktorých priviezla sanitka a boli už vnútri.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú pol hodinu sa nedialo vôbec nič. Nikto nevchádzal, ani nevychádzal. Ľudia ešte celkom trpezlivo sedeli. Potom prišla trojica ľudí...dvaja muži, jedna žena. Tipovala by som to na nejakych právnikov, lebo boli náramne dôležití. Jeden z nich si držal ruku a mne hneď bolo jasné, že mu nič nie je. Mala som 4-krát zlomenú ruku. Z toho raz presne v tom istom mieste ako si to držal...vyzeralo to trocha inak. Vraj mu padla noha z futbalového stola na ruku. Viem to preto, že jeho kolegyňa spravila randál na celú nemocnicu...že on má úraz, že okamžite vyšetriť, že ju nezaujíma, že majú počkať. Všetci máme nejaký úraz...sadnite si a čakajte...hovorí jej pán s krvavým prstom. Ona nepočúva, chytí svojho kolegu a natlačí ho do ambulancie. Odchádza na RTG, vracia sa a vychádza so slovami, že to nie je zlomené...a idú domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je 16:45 a sme tam ešte všetci do jedného, ani sa to nepohlo. Vyšla staršia pani na ktorú tam čakala dcéra, šli preč. Prichádza sanitka, ktorá má prednosť. Sanitár vchádza dovnútra vezie špinavého pána na vozíku. Opitý? Neviem...ale vyzeral a páchol tak.

Za nimi prišla ďalšia sanitka, a potom ďalšia a ďalšia... Prišlo ich dosť. Bilancia? 4 staručké babičky a ďalší opilec a žena asi okolo 30, ktorá niekde odpadla. Opilec dokonca vykrikoval a sanitár musel chodiť všade s ním, lebo im chcel ujsť.

Priateľ tehotnej ženy to nevydržal, poprosil sestričku, že priateľka je tehotná...Fuu, aspoň niečo. Jeden človek vnútri. My ostatní stále sedíme a je asi 17:35. Dve pani, ktoré čakajú na očné medzičasom zistili, že tam už dve hodiny čakajú zbytočne. Dali im hneď papier do ruky a odišli na očné. Hovoria sestričke...mohli ste to tu aspoň niekde na dvere vyvesiť, nezabili by sme tu dve hodiny času. Sestrička odpovedá, že keby sme my mali predstavu čo všetko u nich chýba a milo sa usmeje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete si asi predstaviť ako to pokračovalo ďalej...dostala som sa na rad asi o pol siedmej. Odchádzala z nemocnice o siedmej. Človek tam sedí vyše troch hodín a môže tam aj vykrvácať...nikto by si to ani nevšimol. Prinesie vás sanitka? Máte prednosť... nič vám nie je? No a? Priniesla vás sanitka... Za celý ten čas nevyšla von sestrička a nespýtala sa kto má aký problém. Stále len omieľali, že sa ide podľa poradia... Nezáleží na dôležitosti úrazu, alebo choroby. Nezáleží na ničom... proste seďte tri hodiny a čakajte. Všetci čo sedeli v tej čakárni boli do jedného napálení na personál a dávali im to pocítiť. Ale pravdou je, že ja som prišla dovnútra a milšieho lekára som ešte nikdy nestretla. Postarali sa o mňa, vyšetrili, overili, napísali...všetko šlo ako malo. Ževraj sú tam už 12 hodín a sú unavení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ja som sedela v čakárni a hromžila som. Ale nie na personál. Hromžila som na všetkých, ktorí za to môžu. Počnúc od všetkých obyvateľov, ktorí si zvolili cestu, ktorou chcú, aby kráčal tento štát. Končiac politkmi, ktorí sú vo vláde a majú miliardy vo svojich vačkoch. Politikmi, ktorý kšeftujú s kamošmi miesto toho, aby aspoň nerobili nič, keď už nerobia niečo.

A jediné čo z toho vyplýva? Nabudúce si každý, kto tam sedel radšej zavolá sanitku. Pretože má prednosť. Pretože nechodia len k akútnym prípadom. Pretože častokrát sanitka funguje ako taxík. A niekto, kto bude krvácať a umierať nedostane potrebnú pomoc...pretože sanitka práve rozváža ožranov.

zuzana hanzelova

zuzana hanzelova

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Verejnoprávna novinárka, žena, dcéra, priateľka a občas aj nepriateľka. Zoznam autorových rubrík:  poviedkylove is in the airživot blondínky/bratislavčankyspoločnosť je...moje myšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu