reklama

Šach Mat

Pozrela som sa na hodinky a netrpezlivo naďalej poklepkávala nohou. Je už skoro päť a mne má každú chvíľu prísť autobus. Chalan vedľa mňa má presne ten istý sveter, čo som ti dala na posledné Vianoce, s vyšitým koňom na prsiach. V posledných dňoch tvojho života som ťa nonstop držala za ruku a hladila po vlasoch. Len tak, aby sme boli spolu. Bez rečí, pretože hovoriť si už nemohol. Stačil mi aspoň dotyk a každý úsmev, ktorý si mi venoval, ma vždy rozplakal ešte viac. Za dverami, aby si nevedel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Raz sme boli na horách, spolu. Stromy sa ani nepohli, iba konáre sa ohýbali pod ťarchou snehu. Stavali sme snehuliaka, pretože tak som to chcela. A ty si povedal, že to je asi náš posledný. Zasmiala som sa, že trepeš, pretože tak si to robieval. Strašil si ma, aby som si vážila všetko čo mám. Každý deň si mi pripomenul, že ani to, že svieti slnko nie je samozrejmé. Že je to vlastne zázrak. Že my sme zázrak. Bol posledný, posledný vôbec. Odvtedy nenávidím snehuliakov.

Z toho svetra si sa tešil a zahlásil si, že v takých drahých handrách by ťa mali aj pochovať. Nevedel si ma utíšiť asi hodinu, a tak si plakal so mnou. A potom si vytiahol šach, nech ma zasa raz porazíš. Víťazoslávne si po miliónty krát potiahol figúrkou, s úsmevom zahlásil šach mat a teatrálne zhodil môjho kráľa, nech to má nejaké grády. Prehrala som. Nielen v šachu. Tvoju vôňu cítim všade. A odvtedy nenávidím šach.

Keď si odchádzal, nič si nepovedal, lebo keby si povedal, nebol by si to ty. Len si sa usmial a stisol mi ruku. Odišiel si. A odvtedy nenávidím samotu. 

zuzana hanzelova

zuzana hanzelova

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Verejnoprávna novinárka, žena, dcéra, priateľka a občas aj nepriateľka. Zoznam autorových rubrík:  poviedkylove is in the airživot blondínky/bratislavčankyspoločnosť je...moje myšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu