reklama

Necítim sa hrdá, že som Slovenka

Sedím v podniku, na obrazovke hokej - slovenská reprezentácia. Dáme gól, všetci sa objímajú, výskajú, tešia sa... A ja sedím, a vravím si - OK, tak dali gól...no a?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (318)

Repre ma nikdy nebavila, tak ako ma nikdy nebavili nejaké národovecké debaty, a národovci celkovo mi nejak extra neimponovali...Neviem prečo by som mala skákať od radosti, alebo byť nešťastná z hokeja... Z jediného dôvodu - nemyslím, že by sme si mali robiť zásluhy z miesta, kde sme sa narodili. Jasné, že sa s miestom kde sa narodíme viaže kopec vecí - detstvo, jazyk, tradície... Ale biť sa do pŕs, že my sme Slováci a je to super, mi príde nejaké trápne, keďže nikto z nás nemôže nijakým spôsobom ovplyvniť fakt, že sa narodil práve na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príde mi rovnako hlúpe nemať rád nejaký konkrétny národ...napríklad Maďarov, alebo Čechov. Veď sú to takí istí ľudia ako my, len rozprávajú iným jazykom. Aj tak sme všetci pomiešaní, každý z nás má nejaké zahraničné korene, nikto nie je čistý Slovák. Na základe pár ľudí, ktorých poznáme si vytvárame neopodstatnenú averziu voči celému národu, s ktorou sa stretávam dennodenne. Je to úplne smiešne. Mne je úplnejedno, že sestra mojej najlepšej kamarátky chodí so Srbom, pretože je to super chalan. Je mi jedno, že dediny vedľa Nitry sú maďarské. 

Nie, necítim sa hrdá, že som Slovenka...cítim sa hrdá za úplne iné veci...za tie, ktoré dokážem ovplyvniť. Za tie, za ktoré som musela drieť, za tie, ktoré nie sú iba náhodné...Slovensko je fajn, malé, milé, a narodila som sa tu, mám tu rodinu a priateľov, ale to je tak asi všetko. 

zuzana hanzelova

zuzana hanzelova

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Verejnoprávna novinárka, žena, dcéra, priateľka a občas aj nepriateľka. Zoznam autorových rubrík:  poviedkylove is in the airživot blondínky/bratislavčankyspoločnosť je...moje myšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu