reklama

Znásilnená, rozvedená a desaťročná

Včerajšia reportáž na CNN o desaťročnej Nujood Ali bola naozaj šokujúca. Aj preto interpretujem tento príbeh aj vám, ak ste reportáž nevideli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

Vec sa má tak - v Jemene bol ešte pred desiatimi rokmi zákon, že vydať sa môže dievča, ktoré dovŕši vek 15 rokov. Tento zákon bol však zmenený a dnes už neplatí. Aj preto sa stal tento príbeh 10-ročnej Nujood Ali, ktorú vo februári tohto roku rodičia vydali za muža trikrát staršieho ako je ona sama. Jej manžel ju pravidelne bil a znásilňoval.

Otec dievčatka sa rozhorčene vyjadril asi nasledovne:

"Bol to zločinec, zločinec. Urobil jej hrozné veci a nedodržal svoj sľub, že sa k nej nepriblíži kým nebude mať 20."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"He was a criminal, a criminal. He did hateful things to her. He didn't keep his promise to me that he wouldn't go near her until she was 20."

Malá Nujood našla v sebe toľko sily, že od tohto muža utiekla. Prišla domov, kde jej matka na to všetko povedala, že jej nevie nijako pomôcť, pretože teraz patrí svojmu manželovi. A tak sa vybrala za sudcom a poprosila ho, aby ju rozviedol.

Sama sa o tomto všetkom vyjadruje takto:

"Nechcela som s ním spať, ale on ma donútil. Bil ma a urážal."

"I didn't want to sleep with him, but he forced me to. He hit me, insulted me."

"Keď som sa vydala, bála som sa. Nechcela som odísť z domu. Chcela som zostať so súrodencami a s mamou a otcom."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"When I got married, I was afraid. I didn't want to leave home. Iwanted to stay with my brothers and sisters and my mom and dad."

Svojho manžela opísala ako "old and ugly" a teda starého a škaredého.

Čo je na tomto všetkom najabsurdnejšie, jej manžel nebol trestne stíhaný. Práve naopak. Nujood mu musela zaplatiť 200 dolárov ako kompenzáciu.

Vysvetlite mi prosím ako je toto možné... To čo bol ten muž pedofil??? Vzrušovalo by vás 10 ročné dieťa? A čo to majú za debilný systém, ktorý nevie ochrániť ani dospelé ženy, nieto ešte deti? Kultúra nekultúra...to vážne vlastní rodičia sú tak zaslepení okolím, že pošlú vlastnú dcéru preč? A čo tie dievčatá, ktoré nie sú natoľko silné ako Nujood a neutečú?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som z toho znechutená...keď som mala 10 skákala som gumu, hrala sa na schovku a nie rozvádzala sa... Something's wrong here.




www.cnn.com

www.youtube.com 

zuzana hanzelova

zuzana hanzelova

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Verejnoprávna novinárka, žena, dcéra, priateľka a občas aj nepriateľka. Zoznam autorových rubrík:  poviedkylove is in the airživot blondínky/bratislavčankyspoločnosť je...moje myšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu