reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
zuzana hanzelova

zuzana hanzelova

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Verejnoprávna novinárka, žena, dcéra, priateľka a občas aj nepriateľka. Zoznam autorových rubrík:  poviedkylove is in the airživot blondínky/bratislavčankyspoločnosť je...moje myšlienkySúkromnéNezaradené

reklama

love is in the air

Šach Mat

zuzana hanzelova

Šach Mat

Pozrela som sa na hodinky a netrpezlivo naďalej poklepkávala nohou. Je už skoro päť a mne má každú chvíľu prísť autobus. Chalan vedľa mňa má presne ten istý sveter, čo som ti dala na posledné Vianoce, s vyšitým koňom na prsiach. V posledných dňoch tvojho života som ťa nonstop držala za ruku a hladila po vlasoch. Len tak, aby sme boli spolu. Bez rečí, pretože hovoriť si už nemohol. Stačil mi aspoň dotyk a každý úsmev, ktorý si mi venoval, ma vždy rozplakal ešte viac. Za dverami, aby si nevedel.

  • 5. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 999x
  • 13
Súzvuk

zuzana hanzelova

Súzvuk

Holé konáre stromu sa odrážajú v zrkadlovom jazere a sú jemne pokrivené od kruhov, ktoré vytvorili kačky. Tak málo stačí a jemne sa krivia aj moje konáre. Občas sa prehnú pod tiažou, inokedy hrdo týčia k nebu a niekedy len tak obyčajne rastú. Raz za čas mi opadajú listy, o niečo neskôr plody.

  • 4. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 237x
  • 10
21

zuzana hanzelova

21

Sedím na veľkom plochom kameni pri hlučnom potoku. Máčam si v ňom nohy a vo vlasoch mi veje prvýkrát v živote vánok slobody. Sú o poznanie kratšie, oči o smútok zelenšie, srdce o skúsenosť opatrnejšie. Lesson learned mi hrá v playliste dnešné dni o čosi častejšie.

  • 30. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 884x
  • 29
Byť v pohode

zuzana hanzelova

Byť v pohode

Chcela by som si jednoducho zbaliť veci na pár dní, nasadnúť do auta a len tak niekam ísť. Niekam, kde sa zastaví čas...niekam kde nebudú mobilné telefóny, ani internet, ani práca, ani stres. Jednoducho len kľud a pokoj. Chcem ísť tam, kde nepredávajú noviny, nech sa nemusím rozčuľovať.

  • 13. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 562x
  • 18
Môj prázdny dom

zuzana hanzelova

Môj prázdny dom

Prsty mi nemo chodia po klávesoch na tom veľkom krídle, ktoré mám po babičke. Stojí uprostred miestnosti. V tej s veľkými bielymi francúzskymi oknami, ktorá v jagavom svetle jednej malej lampy vyzerá tak obrovsky. Jemný vánok sa opiera do záclon a tie tancujú v nepravidelnom rytme a ja, ja hrám Chopina.

  • 21. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 975x
  • 21
reklama
Jarný deň

zuzana hanzelova

Jarný deň

Slnko sa prediera cez oblaky a jeho lúče vytvárajú jemné prúžky ako keby to bola svätožiara. Na poli vidím z autobusu stádo asi 15 srniek, ako len tak leží a odpočíva...zajace a bažanty sa ani nedajú spočítať... Na našej záhrade vykvitli prvé žlté kvietky a ja mám jar nielen v prírode, ale aj v duši. Niektorí v autobuse okamžite zastreli závesy, aby im nesvietilo slnko na tvár. No ja som si ho užívala...nechala som ho hrať sa s mojou tvárou a vlasmi. To teplo je ako balzam na dušu. To krásne slnko a modrá obloha sú ako gýčový obraz na mojom novom farebnom jarnom tričku. Fakt prišla jar a ja sa teším ako blázon! Aj vďaka Tebe. Robíš moje studené zimné dni teplejšími...si ako moje jarné slnko.

  • 10. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 918x
  • 5
Nie je to možné

zuzana hanzelova

Nie je to možné

V záplave zúfalstva si sadla na schody a triasla sa. Nie od zimy, ale od strachu. Tak je to tu. Prišiel koniec.

  • 15. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 148x
  • 23
Možno

zuzana hanzelova

Možno

Možno máme rôzne pohľady na svet...vidíme ho každý inak...Neviem. Možno neviem pochopiť niektoré veci v tvojom živote, tak ako aj ty moje...Neviem. A možno som príliš bláznivá a ty príliš rozvážny...Možno.

  • 14. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 502x
  • 19
Čakám na Teba

zuzana hanzelova

Čakám na Teba

Čakám na deň kedy bude in byť verný. Kedy nebude najväčší borec ten, čo mal najviac žien naraz. Na deň kedy bude in byť tak trápne verný. Na deň kedy sa nebudem báť povedať, že som zamilovaná. Keď to nebudem vidieť ako slabosť, ako prostriedok na to, aby mi zasa niekto ublížil, ale aby som to videla ako silu a výhodu. Čakám na Teba.

  • 17. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 597x
  • 98
Slzy

zuzana hanzelova

Slzy

Slzy mi stekajú po tvári, ale prvýkrát za posledný polrok sa im nebránim. Nie, pretože slzy sú skvelé.

  • 6. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 149x
  • 121
reklama
Chceme viac...

zuzana hanzelova

Chceme viac...

Už hodnú chvíľu sedím pri jazere a rozmýšľam. Mám skrehnuté prsty až na kosť a tma zalieva celú hladinu. Jediné svetlá svietia z okien neďalekých domov. Život je zvláštne ironický.

  • 12. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 032x
  • 72
Na brehu jazera

zuzana hanzelova

Na brehu jazera

Stojím na brehu jazera a pozerám na rozčerenú vodu, ktorá doznieva po súzvuku hladiny s rybami, ktoré na povrchu hľadajú svoju potravu. Slnko práve vychádza a vonku je zima. Rozlieva sa mi smútok po celom tele a vzduch, ktorý sa snažím dýchať je štipľavý a ľadový. Ľudia ubližujú a zároveň sú sami zúfalo zraniteľní. Chcú bezhraničnú lásku, ale zároveň sa ju boja sami cítiť a dať.

  • 26. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 145x
  • 32
Vraj si mŕtvy

zuzana hanzelova

Vraj si mŕtvy

Sara sedí na posteli, s pohárom vína v ruke...Rulandské šedé, jej obľúbené. Pomaly chlípe a necháva si jeho chuť pôsobiť na jazyku. Potom jemne zakloní hlavu, a so zbožným výrazom prehltne, akoby to bolo to najlepšie čo kedy pila. V opare rulandského šedého je zrazu šedý celý svet. Aj izba...Aj krv, ktorá jej steká po prste.

  • 8. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 387x
  • 39
Bolíš ma

zuzana hanzelova

Bolíš ma

Bolesť ma napĺňa v každom zmysle... Bolí ma žalúdok, pretože som pila lacné víno nalačno... Bolí ma hlava, kvôli hluku, ktorý ľudia vytvárajú, aj keď nikto nič zmysluplné nehovorí. A napokon, bolí ma bolí duša.

  • 25. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 102
Nemôžem dýchať keď na mňa takto hľadíš

zuzana hanzelova

Nemôžem dýchať keď na mňa takto hľadíš

Na stole nedopitý pohár vína, trocha sa mi motá hlava. Sedím pri inom stole a snažím sa ignorovať tvoj pohľad, ale prebodáva ma čoraz viac a viac.

  • 16. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 56
reklama
Čakám (alebo už nie?)

zuzana hanzelova

Čakám (alebo už nie?)

Moje oči blúdili sem a tam po miestnosti. Bola som nedočkavá a celá nervózna. Mal si prísť už pred desiatimi minútami a ja nenávidím čakanie. Tak tu teraz sedím a krátim si čas písaním do diára. Nepotrebné strany, s dátumami, ktoré už boli, vždy začarbem svojimi myšlienkami.

  • 19. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 46
Milujem...

zuzana hanzelova

Milujem...

Milujem studený vzduch, ktorý mi šľahá v zime do tváre a sneh, ktorý mi vŕzga pod nohami. Milujem slnko, ktoré vidím každý pondelok ráno vychádzať cestou autobusom do školy.

  • 6. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 763x
  • 26
Mojej maminke

zuzana hanzelova

Mojej maminke

Kráčam po šedej ulici, po ktorej som s tebou prechádzala už miliónkrát. Držiac ťa za ruku som s tebou hopkala ako malé dieťa, ale aj hrdo kráčala ako veľká slečna, no nikdy som tvoju ruku nepustila. Väčšinou som veselo štebotala a smiala sa a ty si ma s úsmevom pozorovala.

  • 23. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 709x
  • 6
Posledný tanec

zuzana hanzelova

Posledný tanec

Hudba začína hrať a my k sebe spontánne pristupujeme. Bez slov, bez náznakov, jednoducho sa to deje. Asi na nás všetci pozerajú, ale nám je to jedno. Už sme blízko a cítim tvoj dych. Objímeme sa a pomaly, stále bez slov začíname tancovať.

  • 14. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu